Hulp op afstand

We hanteren een starttijd van 10 minuten voor hulp op afstand. Na deze 10 minuten wordt er per minuut afgerekend.

Voor KES Hulp op afstand gebruiken we de tool TeamViewer QuickSupport om jou als klant op afstand te kunnen helpen. Als licentiehouder van TeamViewer heeft KES de QuickSupport-software op maat gemaakt. Na het downloaden is deze QuickSupport-module binnen enkele seconden gereed voor een beveiligde verbinding met jou, zonder dat de software geïnstalleerd hoeft te worden.

Hoe werkt het?

Met behulp van de TeamViewer QuickSupport-software kan een ICT-specialist van KES tijdelijk jouw computer op afstand bekijken en bedienen. De specialist ziet hetzelfde als wat jij op het beeldscherm ziet, terwijl jij meekijkt. Jij kunt dus altijd zien wat er gebeurt; het is alsof je over de schouder van de ICT-specialist meekijkt. Op deze manier kunnen we jou snel en efficiënt ondersteuning bieden bij het oplossen van computerproblemen, alsof we bij jou thuis of op kantoor zijn.

  1. Telefonisch contact.
    De eerste stap om een verbinding tot stand te brengen, is telefonisch contact tussen jou en de specialist van KES. De ICT-specialist zal voorstellen om een sessie te starten om het probleem te bekijken en op te lossen.

  2. Starten van TeamViewer QuickSupport.
    Nadat je het bestand hebt gedownload, kun je het direct starten. Zodra het programma is gestart, zie je een ID verschijnen. Het ID blijft hetzelfde voor jouw apparaat; Er kan alleen verbinding gemaakt worden als KES Hulp op afstand open staat. Nadat de ICT-specialist verbinding heeft gemaakt met jouw ID, zie je de tekst “wachten op verificatie”.


  3. Verbinding tot stand brengen.
    Nadat je het ID nummer hebt doorgegeven, wordt de verbinding tot stand gebracht. De ICT-specialist kan nu jouw beeldscherm zien en jouw computer op afstand bedienen terwijl jij meekijkt. Jij zult merken dat jouw bureaublad een effen kleur krijgt. Jouw ingestelde bureaubladachtergrond wordt dus niet getoond aan de ICT-specialist. Rechts onderin zie je een schermpje verschijnen waarin de verbinding wordt weergegeven.

  4. De sessie afsluiten.
    Nadat we jouw probleem hebben opgelost, kan de software voor hulp op afstand weer worden afgesloten. In de meeste gevallen zal de ICT-specialist dit voor jou doen. Het eerste scherm verschijnt opnieuw en je ziet de melding “De sessie met KES is beëindigd”. Je hoeft alleen nog maar op het kruisje te klikken.